måndag 12 november 2007

Torsdagen den 8 november – dagen efter beskedet

Jag orkade inte gå till jobbet. Jag trodde först jag skulle klara det, men insåg när jag vaknade på torsdagsmorgonen att jag inte vill träffa massa människor idag. Jag pratade med flera arbetskompisar på telefon och berättade vilket besked vi fått. Det kändes helt ok. Vi skickade även ut ett mail till alla kompisar för att informera om att vår graviditet var en tvillinggraviditet med en s k pump twin och s k acardiac twin. Egentligen ville vi ju ringa alla och berätta personligen, men det hade blivit för många telefonsamtal. Eftersom det syns utan tvekan på mig att jag är gravid var det många av mina arbetskamrater och privata kompisar som visste om det.

Under dagen surfade jag en del för att söka fram så mycket information som möjligt. Vi har ju insett att vi kommer tvingas att ta ett eller flera svåra beslut och då vill vi ju ha så bra beslutsunderlag som möjligt.

Under dagen bestämde jag mig för att ta en dag i taget och gå till jobbet när jag känner mig redo. Som tur är har jag förstående och stöttande kollegor. När torsdagen började närma sig sitt slut fick jag huvudvärk, vilket jag aldrig har. Jag somnade in hårt vid kl 21.30 och sov gott hela natten.

Inga kommentarer: