måndag 12 november 2007

Lördagen den 10 november

Idag kände jag mig mycket starkare när jag vaknade. Bestämde mig för att försöka få tag på professor Lars-Åke för att fråga om han också vet att det är bråttom att göra att ingrepp om vi nu väljer att göra det. Våra funderingar går som så att vi vill gärna med diverse tester först försöka utesluta att även pump twin är missbildat på något sätt. Det känns som att förutsättningen för att det hela ska lyckas är att pump twin inte är missbildat och dess hjärta ännu inte är påverkat. Problemet är att jag inte med exakthet vet vilken vecka jag är i. När jag sökte på gravid.se idag säger den att jag är i v 12. Jag hoppas verkligen att det stämmer, för det skulle innebära att vi har två veckor på oss att genomföra ett ingrepp i London.

Jag lyckades inte få tag på professor Lars-Åke idag. Jag fick däremot att mail från Anitha med svar på de frågor vi ställde till henne sent igår kväll. Det känns väldigt bra att ha fått kontakt med henne eftersom hon har gått igenom samma sak och är påläst.

När jag läste saga för Rebecka kändes det som pump twin kittlade mig från insidan. Jag har känt det några kvällar tidigare när jag har legat på rygg. Men det hela är en väldigt konstigt situation. Vi har inte pratat om graviditeten eller fokuserat på den på ett normalt sätt sedan i onsdags. Somnade gott i soffan redan vid kl 20.45.

Inga kommentarer: