måndag 19 november 2007

Måndagen den 19 november – Inget provsvar än

Inget nytt har hänt under helgen eller idag och dess bättre har det inte funnits några tecken på missfall efter fostervattensprovet. Risken är något förhöjd i mitt fall eftersom provet togs relativt tidigt och bedömdes vara ca 1 % för mig.

Som väntat ringde inte Lars-Åke angående provsvaret idag, vilket troligtvis innebär att han hör av sig imorgon. Vi kommer då att träffas för att få reda på provsvaret och diskutera nästa steg. Jag tror jag kommer att vara rätt nervös när vi åker upp till Östra för att få svaret.

Jag har varit ledig under dagen och varit med Rebecka. Vi har varit inne i stan och tittat på NK:s julskyltning och fikat. Man säga att det har varit som en vanlig ledig måndag, nästan i alla fall. Lite annorlunda känns det, eftersom framtiden är oviss och jag endast kan ta en dag i taget i nuläget. Hur resten av veckan blir vet jag ju inte. Jag tror att jag kommer att sova gott i natt trots att vi troligtvis får ett helt eller delvis avgörande besked imorgon. Att somna på kvällen är fortfarande inget problem och inte heller att sova till Rebecka vaknar på morgon runt kl 06.00.

Inga kommentarer: