tisdag 8 januari 2008

Tisdagen den 8 januari

De senaste dagarna har gått väldigt fort. Vi har lagt golv, hälsat på kompisar, åkt pulka m.m. Under helgen kände jag mig lite mer ledsen än jag gjort tidigare, men det har vänt igen. Jag vet inte riktigt varför jag kände mig mer ledsen under helgen än tidigare. Kanske berodde det på att en del frågor väcktes hos kuratorn i fredags som jag inte hade funderat på tidigare. Bland annat frågade hon om vi hade tänkt ge pojken ett namn, eftersom en del tycker att det kan underlätta när man pratar om vad som hänt. Vi har funderat på det, men som det känns nu vill vi inte ge honom något namn. Jag tror i alla fall att det var bra att träffa kuratorn och att det är bra att hon ställer frågor som får en att fundera. På fredag ska vi träffa kuratorn igen.

Vi diskuterar varje dag hur vi känner oss och försöker sätta ord på känslorna, men lyckas inte. Mathias känner sig så pass ok att han ska gå till jobbet imorgon för att jobba. Jag tänkte också gå till jobbet imorgon, men inte för att jobba. Jag tänkte nöja mig med att dricka en kopp kaffe, kolla mitt postfack och byta några ord med dem som är inne på kontoret.

För att trösta oss och för att ha något att se fram emot, bokad vi kvällen före förlossningen en resa till Mallorca. Förra året var vi ju på Mallorca första veckan i juni och vi var alla tre väldigt nöjda med den resan. Därför blir det Mallorca och Sunwing Resort med all inclusive första veckan i juni även i år.

Det mest glädjande idag är att jag kommer i några av mina vanliga byxor igen. Jag har gått igenom min garderob idag och konstaterat att jag behöver några nya toppar. Det finns för få roliga toppar i min garderob och några nya piggar ju alltid upp.

Inga kommentarer: