måndag 14 januari 2008

Måndagen den 14 januari – Åter på jobbet

Idag började jag jobba igen. Det kändes inte konstigt att vara tillbaka på kontoret, men det var inte så många som var där på morgonen så jag fick inte tillfälle att hälsa på så många. När jag bestämde mig för att börja jobba igen kände jag att jag ville hålla fast vid den uppdragsplanering som var planerad sedan länge. Därför packade jag väskan på kontoret imorse och åkte tillsammans med två kollegor ut till en klient för att granska årsbokslut. Eftersom jag har jobbat med det klientföretaget ett par år har jag träffat de som arbetar där många gånger. I fredags mailade jag dem och berättade vad som hade hänt mig, så de skulle veta varför jag kanske inte var mig riktigt lik idag när vi sågs. När vi kom till bolaget började vi med att fika och jag fick en fin tulpanbukett av dem. Det var en fin gest och gulligt av dem tycker jag.

Under arbetsdagen har jag känt mig trögtänkt, vilket var väntat. Det var inga problem att koncentrera sig på arbetsuppgifterna, men jag kände att jag jobbade långsammare än vanligt. Det känns bra att ha tagit steget att komma igång med jobbet igen. För varje dag som går återgår förhoppningsvis hjärnan till sin normala kapacitet.

Inga kommentarer: